Thursday, January 8, 2009

SEJARAH YAHUDI DI MADINAH

Y A H U D I memang satu-satunya bangsa yang laknat dan langsung tidak boleh dipercayai sampai dunia ini kiamat. Tidak boleh dijadikan sahabat. Sejarah membuktikannya ia pengkhianat laknat, lagipun watak yang kelihatan jelas watak perampok, penipu, pembunuh dan penjahat dan memang segala macam yang jahat ada saja dalam diri Yahudi. Kita doa Allah datangkan bala kepada Yahudi segera agar secepatnya mati merempat.
Hari ini mereka berjanji dan esok akan dikhianatinya janji itu. Berulang kali. Bukan sekali, malah berkali-kali. Beratus kali. Beribu kali. Berjuta kali. Lihat saja apa yang terjadi di Palestina. Itulah sikap Yahudi sejak dulu hingga sekarang ini. Titik/kenyataan saya tidak ada timbang rasa. Stop!/kalau ada yang mempersoalkan, sila hadir dengan fakta yang nyata.
Sekarang marilah kita duduk sambil bersembang dan minum teh. Dengarkan apa yang saya perkatakan. Saya tak perlu bayaran, cuma datang dan dengar dengan hati terbuka penuh rasa setiakawan sebagai orang Islam yang bersaudara. Kita teliti dulu asalnya sikap Yahudi yang ada di Madina kala Nabi ada. Iya, Yahudi di Madina terdiri dari 3 golongan iaitu Yahudi Qainuqa, Yahudi Nadhir dan Yahudi Quarizhah.
Yahudi di Madina itu mengakui yang mereka adalah Putera (macam anak raja pula) dan Kekasih Allah( entah Tuhan mana mengakui) atau Umat Terpilih (terpilih sebagai terlaknat) dan kerana itu keNabian hanya mereka saja yang berhak digelar/orang lain tidak, tetapi kala Nabi Muhammad diutus menjadi Nabi dan bukan dari golongan mereka, ternyata seluruh Yahudi sakit hati dan marah sangat, apa lagi Islam berkembang dengan cepat ketika itu dan kala itu ada Yahudi berkata “Hai Tuhan kenapa kami golongan Yahudi tidak kau jadikan Nabi?”
Nabi yang berakhlak mulia cukup bertimbang rasa dan demi kedamaian semata tanpa memilih apa saja kepercayaannya dan untuk mengelak kekacauan ada di Madina, Nabi mengadakan perjanjian damai secara ikhlas. Benar-benar ikhlas demi keamanan semua orang, tetapi Yahudi yang ada selalu saja bikin huruhara dan secara diam-diam Yahudi berusaha untuk memadam agama Allah iaitu ISLAM. Itu niat mereka hingga sekarang meski Islam tidak pernah mengganggu mereka. Hai sobat, kita jangan sampai tertipu akibat bijaksananya Yahudi yang pintar bermuka-muka.
Iya, mula-mula mereka ajak Nabi berdebat yang tujuannya amat jahat semata agar Muslimin meninggalkan agama Islam dan meninggalkan alias membunuh Nabi Muhammad sekaligus dan ini jelas dibantu oleh Allah bila mana ayat/dalam surat (2) Al-Baqarah ayat 109 diwahyukan. Allah memang tidak meredaii perbuatan Yahudi, tetapi ingat Allah tidak akan membantu kita meski Islam agama kita kalau kita sendiri tidak mahu berusaha.
Usaha Yahudi menjatuhkan Nabi lewat perdebatan tidak berhasil. Gagal, malah kepalsuan mereka dibongkar oleh Allah kerana perdebatan bukan untuk kebenaran, tetapi hanya mahu menjatuhkan/memalukan Nabi, tetapi gagal. Memang gagal, kerana Nabi membawa kebenaran bukan kepalsuan. Ternyata kekedudukan Nabi ketika itu bertambah kuat dan pengikut semakin ramai dan Islam menyebar ke merata pelusuk dunia.
Kemudian Yahudi tidak berhenti alias tidak berputus asa/sebab mereka adalah bangsa yang gigih berusaha dan terus berusaha hingga sekarang mereka terus saja berusaha. Yahudi terus saja mengadakan keonaran, hasutan demi hasutan ditanam sikap supaya penduduk Madina benci kepada Nabi dan yang mula-mula Yahudi lakukan ialah merosak perjanjian dengan Nabi ialah Yahudi golongan Qainuqa.
Iya, suatu hari wanita Arab dianiaya secara keji kala masuk ke pasar Yahudi Qainuqa. Kejadian itu ditolong oleh pemuda Arab yang baik hati, tetapi pemuda Arab itu dikeroyok, diinjak-injak, diterjang seperti binatang jalang hingga pemuda itu mati dan perbuatan Yahudi itu membangkitkan kemarahan kaum Muslimin yang sekian lama bersabar kerana perintah Nabi dan oleh sebab kesabaran ada hadnya, maka terjadilah perkelahian/tumpah darah di kedua-dua belah pihak.
Nabi ketika itu mengambil tindakan tegas terhadap Yahudi Qainuqa kerana telah berkali-kali menunjukkan sikap bermusuhan tanpa henti-henti dan cukup membahayakan keadaan dan keputusannya Nabi Muhammd ketika itu ialah dengan cara mengusir mereka dari Madina dan hal ini kalau tidak silap terjadi selepas perang Badar.
Setahun kemudian orang Yahudi Nadhir pula melakukan pengkhianatan yang sama, dimana mereka berusaha membunuh Nabi ketika Nabi dan sahabatnya berkunjung ke perkampungan untuk sesuatu urusan. Allah sekali lagi membantu dan niat itu tak berhenti dan segera terbongkar dan sekali lagi mengenakan hukuman dengan cara mengusir mereka seperti juga Yahudi Qainuqa. Hal ini terjadi di bulan Rabiul aw wal, tahun ke 4 H dan mereka kononnya menatap di Chaibar dan hal ini disebut oleh Allah lewat A—Maa-Idah ayat 11.
Kemudian oleh sebab mereka itu kaya sebab pintar menipu seperti Yahudi yang ada sekarang ini, maka mereka menghasut lagi kabilah-kabilah Arab yang besar seperti Quaraisy dan Ghathfan serta kabilah-kabilan lain untuk menghancurkan Nabi dan rupanya hasutan itu berhasil dan terjadilah peperangan yang namanya Al-Ahzaab pada tahun 5H. Lihatlah bagaimana kehebatan Yahudi yang tidak pernah berhenti itu. Apakaha bangsa seperti itu bisa dijadikan kawan?
Peperangan itu dirasakan oleh Nabi dan Muslimin amat berat sekali, apa lagi Yahudi Quaraizhah yang masih tinggal di Madina mengkhianati. Pemimpin mereka Kaab bin Asad dihasut oleh pemimpin Dadhir Huyai bin Akhthab untuk maksud diajak membatalkan perjanjian dengan Nabi. Di sini kita lihat lagi sikap Yahudi yang berkepala tujuh. Sikap kebinatangnya bukan main hebat.
Berita penghinatan Yahudi Quaraizhah menggemparkan kaum Muslimin di Madina ketika itu. Nabi segera mengutus Saad Muaadz kepada suku Aus dan Saad bin Ubadah kepada suku Khazraj kepada Quraizhah untuk menasihati mereka agar jangan meneruskan pengkhianatan, tetapi niat itu ditolak dengan sikap kasar, angkuh, sombong, takbur seperti juga sikap Yahudi yang ada di Israel yang pemimpinnya bernama Sharon.
Pengkhiatan Yahudi Quraizhah ketika itu memang terasa menyulitkan kerana mereka berada di Madina yang maknanya menikam dari belakang, menusuk luati dan Allah sekali lagi membantu yang akhirnya pasukan berskutu Al Ahzaab itu bubar berkecai dan pulang ke negeri masing-masing tanpa ada hasil dan tinggallah Yahudi Quraizhah sendirian akhirnya akur terkalahkan.
Saad Muadz atas permintaan Yahudi Quraizhah sendiri menghakimi pengkhianatan mereka itu dan keputusannya yang lelaki dibunuh, sementara wanita dan anak ditawan dan ini diketahui oleh Nabi. Nah, setelah Yahudi tidak ada lagi. Barulah kota Madina aman dan bahagia. Nah, lihatlah kenyataannya dimana membuktikan yang Yahudi itu bangsat dan laknat.
Nah, cuba saja kita fikirkan kejadian yang berlaku di Madina itu? saya yang bodoh ini bisa saja menyimpulkan majoriti Yahudi di dunia ini tidak baik, jahat, bangsat, laknat dan memangpun merekalah yang menghasut Amerika untuk menghuruharakan dunia ini dan niatnya untuk menghapuskan Islam tidak akan berhenti sehingga hari kiamat. Itulah sejarahnya. Moga yang saya catat ini membuka minda kita. Berfikirlah secara bijaksana. Saya tetap berkata/kalau mereka datang menyerang/bunuh saja mereka. Tiada pilihan lain sebelum dia membunuh kita.
Diizinkan Allah/saya akan bicara lagi hal Yahudi ini satu persatu nantinya dengan harapan famili kita masa kini dan mendatang tahu siapa sebenarnya bangsa terlaknat itu meski ada orang kita memuji dan mengatakan dia baik hati. Ah, yang memuji tentunya Talibarut yang sama juga sikap seperti Yahudi itu sendiri. Pasti!

No comments:

Post a Comment